Uimilan kesäkioski avasi kesäkauden

uimilan-kesakioski-3

Uimilan kesäkioski avasi kesäkauden

Uimilan kyläyhdistyksen kesäkioskin avajaisia vietettiin lauantaina 13.6.2026 iloisissa ja kesäisissä tunnelmissa LJM-talolla. Avajaiset kokosivat yhteen kyläläisiä, vapaa-ajan asukkaita ja muita kesäpäivän viettäjiä nauttimaan kahvista, herkuista ja rennosta yhdessäolosta. Samalla juhlistettiin koko Suomen kattavaa Avoimet kylät -päivää, johon Uimila osallistui nyt ensimmäistä kertaa.

Avajaisissa musiikkia ja yhdessäoloa

Avajaispäivän ohjelmasta vastasi livemusiikkilla Ukuleleduo Makeet Uket Mielenvirkeyttä musiikista -hankkeesta. Ohjelmasta löytyi tuttuja säveliä niin aikuisille kuin lapsille ja moni innostuikin laulamaan sympaattisen duon, Merjan ja Maken, mukana.

Yhteispelillä saadaan aikaan

Kioskin taustalla on Uimilan kyläyhdistyksen aktiivinen talkooporukka. Valmisteluissa on tarvittu monenlaisia käsipareja: siivousta, järjestelyä, leipomista ja hankintoja. Juuri tällainen yhdessä tekeminen tekee kylätoiminnasta elävää ja merkityksellistä. Erityisesti kylän lapsille kesäkioskin valmistelut ja avautuminen ovat aina kohokohta ja varma merkki kesän alkamisesta.

Tervetuloa kesäkioskille koko kesän ajan

Uimilan kesäkioski on avoinna 13.6.–26.7.2026 keskiviikkoisin klo 16–18, sekä lauantaisin ja sunnuntaisin klo 13–15.

Kioskilla kannattaa piipahtaa kahville, jäätelölle tai muuten vain tapaamaan tuttuja ja tutustumaan Uimilan kylän toimintaan. Kesäkioski on Uimilassa kylän yhteinen kohtaamispaikka, jossa tavataan taas talven jälkeen ja vaihdetaan kuulumisia niin vaki- kuin kesäasukkaiden kesken.

Katso myös Uimilan kylän esittelyvideo tästä.

Lämpimästi tervetuloa Uimilaan!

uimilan-kesakioski-1

Lue myös